Brev:
Mad når start i dagpleje
8. september 2008
Alder:
9 mdr.
Mad når start i dagpleje
Hej Helen,
Så er det mig igen, og tak for alle de gode og dybe svar man altid får fra dig.
Lucas skal starte i dagpleje nu og jeg kan ikke helt finde ud af kosten i den sammenhæng. Som du ved kom han jo meget sent i gang med at spise grød og han er ikke super til rugbrød. Det er først de sidste 2 dage han har fået lidt smag for det, men ikke så stor en mængde at han kan blive mæt. Jeg ammer ham 3 gange i døgnet, enkelte dage 2 gange. Han bliver 10 måneder på søndag.
Jeg mangler ideer til mad i løbet af dagen, for han skal vel ikke blive ved med bare at leve af diverse grødtyper. Han skal på den anden side jo også være mæt. Morgenmaden er også svær da han ikke er super motiveret for havregrød, kun hvis det er det som er færdigpulver.
Aftensmaden går fint, og han er glad for vores mad og han er motiveret for det. Men hvad giver jeg ham når vi andre får et stykke kød eller hvis vi får noget han ikke kan lide? Det er jo ikke så langt man kommer med bare en lille 1/4 pløk i munden. Ender jo med at vi giver ham grød, da jeg ikke rigtig har kunnet finde et bedre alternativ. Og hvor meget mælk skal han have, får han nok eller..?
Så Helen, håber du kan komme med ideer til en gut med gang i :-